بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال، برای افزایش ترافیک وب سایت انجام می شود. روزانه 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود، که اهمیت بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را نشان می دهد. گوگل متوقف نمی شود، شما باید سئو سایت را به منظور دریافت بازدید بیشتر انجام دهید.

وب سایت در یک شب و با یک کلیک، به رتبه برتر گوگل نخواهد رسید. سئو یک استراتژی بلند مدت است، که نتایج مثبت به همراه دارد. تقریبا، 60 درصد از صفحات در صفحه اول گوگل، بیش از 3 سال فعالیت سئو دارند.

اهمیت بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

هر وب سایت که در صفحه اول گوگل نباشد، شانس کمتری برای مشاهده توسط کاربر دارد. بیش از 75 درصد کاربران، نتایج صفحه اول گوکل را کلیک می کنند. آنها، حتی به صفحه دوم هم مراجعه نمی کنند. احتمال کلیک اولین انتخاب گوگل، 32 درصد است. موقعیت دوم در نتایج صفحه اول گوگل 25 درصد است، که 6 درصد از موقعیت اول کمتر است. در صورتیکه در صفحه دوم گوکل قرار دارید، فقط شانس CTR در حدود 78 صدم درصد را دارید.

میلیارد ها صفحه وب، در گوگل ایندکس شدند. با این حال، حدود 91 در صد آنها از گوگل ترافیک دریافت نمی کنند. اگر سایت در صفحه اول گوگل رتبه بندی نشده باشد، احتمالا توسط مخاطبان هدف دیده نخواهید شد. نمایش سایت در صفحات دوم به بعد نتایج گوگل، شانس افزایش ترافیک و فروش را کاهش می دهد. رقبای اصلی شما، در تلاش برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل هستند. برای پیدا کردن رقبا، کلمات کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید.

سودآوری با کسب رتبه برتر گوکل

با توجه به آمار متوجه شدید، رتبه بندی در صفحه اول گوگل سودآور است. بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل فقط افزایش کلیک نیست، مزایای افزایش نرخ کلیک را به همراه دارد.

افزایش نرخ بازدید سایت

اگر مخاطبان هدف خاصی برای کلمات کلیدی دارید، دسترسی آنها به سایت را راحت کنید. افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت و برند شما در نتایج گوگل، ترافیک سایت را افزایش می دهد.

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

ترافیک و تعامل وب سایت

اگر در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را از دست دادید، به ترافیک و تعامل دست نخواهید یافت. زمانیکه، با کلمات کلیدی مورد نظر در صفحه اول رتبه بندی داشته باشید، افزایش تعامل خواهید داشت. دستیابی به رتبه برتر موتور های جستجو، ترافیک ارگانیک سایت را افزایش می دهد.

تقریبا، 68 درصد از تجربیات آنلاین از جستجو در موتور های جستجوگر شروع می شود. کاربران برای پیدا کردن، محصولات و خدمات مورد نظر خود به گوگل مراجعه می کنند. اگر بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل با کلمه کلیدی مناسب باشد، 38 درصد مشتریان به سایت وارد می شوند.

اعتماد و اعتبار بیشتر وب سایت

شروع به کار سئو بر روی سایت، با تولید محتوای شامل کلمات کلیدی انجام می شود. در سال های اخیر، الگوریتم های خود را اصلا نموده است. اینگونه، محتوای با کیفیت یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل قرار گرفت. بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، اعتبار و اعتماد بازدیدکنندگان سایت افزایش می دهد.

بهینه سازی موتور جستجو برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

فرمول جادویی خاصی، برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل وجود ندارد. فرایند های به منظور رتبه بندی برتر و افزایش ترافیک ارگانیک سایت وجود دارند.

انتخاب کلمات کلیدی

جستجوی کلمه کلیدی مناسب، اساس استراتژی سئو SEO است. با استفاده از ابزار های سئو، کلمات کلیدی دقیق و کاربردی را جستجو کنید. ابزار هایی مانند: Google Keyword Planner، SEMrush، Google Search Console کلیدواژه های خوبی ارائه می دهند. کلمات کلیدی خاص و بلند، که با خواست کاربر متناسب هستند، نرخ ترافیک و فروش سایت را افزایش می دهند.

بررسی رقبای اصلی وب سایت

رقابت برای کلمات کلیدی مناسب، به صنعت مورد نظر شما بستگی دارد. همچنین، رقابت بر سر کلمات کلیدی کوتاه تر نسبت به طولانی تر بیشتر است. تحلیل و بررسی رقبای سئو برای دستیابی به کلمات کلیدی را انجام دهید. رقبای خود را آنالیز نمایید، و محتوای با کیفیت که منجربه بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل می شود، را بررسی کنید.

عملکرد رقبای خود را به دقت بررسی کنید، و سئو خود را برای پیشی گرفتن شروع کنید. ابزار های سئو مانند: Ahrefs یا Moz  برای شناسایی رقبا خوب هستند. این ابزار ها برای یافتن کلمات کلیدی مناسب هستند، که کلید واژه های رقبا را به شما ارائه می دهند. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نوار جستجوی گوگل تایپ نمایید، و محتوا های مرتبط را مشاهده کنید.

نگاشت کلمه کلیدی به صفحات

گوگل وب سایت ها را رتبه بندی نمی کند، بلکه صفحات وب را رتبه بندی می کند. با این حال، تعداد نامحدودی از کلمات کلیدی را برای سئو سایت در اختیار دارید. استفاده از این کلمات کلیدی در صفحات وب، رتبه ارگانیک سایت را افزایش می دهد. بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، با کلمات کلیدی مناسب و مرتبط انجام می شود. تولید محتوای سایت، باید با کلمات کلیدی مرتبط باشد. به عنوان مثال: