چطور سایت خود را به گوگل معرفی کنیم

برای پاسخ به چطور سایت خود را به گوگل معرفی کنیم، ابتدا یک سایت شگفت انگیز طراحی می کنیم. طرح اولیه، را برای نظر سنجی آنلاین نمایید. بازخورد بازدیدکنندگان را به دقت بررسی کنید، و مطابق خواست آنها تغییرات را اعمال نمایید. سپس، محتوای مرتبط و ارزشمند تولید می کنیم. اکنون، آماده اشتراک گذاری وب سایت با کاربران در سراسر جهان هستید.

زمانیکه سایت جدید را انتشار دادید، محتوای وب سایت در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. چطور سایت خود را به گوگل معرفی کنیم، کمی بیشتر از فشردن دکمه انتشار است. به منظور نمایش سایت در فهرست نتایج گوگل، محتوای سایت توسط گوگل خزیده شده و بعد ایندکس می شود. ایندکس وب سایت، در بازه زمانی چند روز یا چند هفته انجام می پذیرد. در صورتیکه مدیر سایت هستید، معرفی را به صورت دستی انجام دهید، و روند ایندکس را تسریع ببخشید.

چطور سایت خود را به گوگل معرفی کنیم، که ایندکس شود

موتور های جستجوی گوگل از مجموعه عظیمی از کامپیوتر ها، برای خزیدن میلیارد ها صفحه وب استفاده می کنند. خزنده Googlebot لیستی از URL های صفحات وب که قبلا خزیده شدند، را جستجو می کند. سپس، صفحات وب را با داده های نقشه سایت ارائه شده در Google Search Console تقویت می کند. فرایند خزیدن که توسط رباط گوگل که عنکبوت نیز نامیده می شود، انجام می شود. عنکبوت به دنبال به روز رسانی صفحات موجود، صفحات جدید و لینک های خراب می گردد.

اگر صفحه جدیدی در نقشه سایت قرار بگیرد، گوگل آن را پیدا می کند. سپس، محتوای صفحه را می خزد، و بر اساس بیش از 200 معیار ارزیابی می کند، و در نتایج گوگل نمایش می دهد. زمانیکه خزیدن به اتمام رسید، نتایج بدست آمده در فهرست گوگل قرار می گیرند.

معرفی سایت به گوگل

وب سایت های جدید و محتوا های به روز شده، بر اساس خزیدن موتور های جستجو فهرست می شوند. خزندگان گوگل، اطلاعات موجود در صفحات وب را بررسی می کنند. اطلاعاتی مانند: تگ های alt، برچسب های عنوان و توضیحات متا خزیده می شوند. در صورتیکه، محتوای صفحات وب شما پویا هستند، ممکن است دسترسی ربات گوگل به آن امکان پذیر نباشد. با این حال، ربات گوگل نسخه پیش فرض را می خزد، که باید آن را برای جستجو بهینه سازی نمایید. خزندگان گوگل، مدام در حال جستجو هستند. بنابراین، شاید نیازی به ارسال وب سایت نباشد، و به طور خودکار ایندکس انجام شود.

ضعف خزندگان گوگل، در بازه زمانی لازم برای خزیدن و اینکس صفحات است. در این صورت، که بازه زمانی کوتاهتری را می پسندید، ایندکس را دستی انجام دهید. برای اینکه مطمئن شوید، دامین سایت در گوگل ایندکس شده است. در addressbar جستجوگر ها، Site:Sitename.com  را جستجو کنید. اگر محتوای وب سایت شما فهرست نشده باشد، گوگل اطلاع می دهد، جستجوی شما با نتایج مطابقت ندارد. در این صورت، نقشه سایت را ایجاد نمایید، و به گوگل ارسال کنید.

 

چطور سایت خود را به گوگل معرفی کنیم

مدت زمان ایندکس محتوا توسط گوگل

انتشار محتوا بدون ارسال دستی نقشه سایت، برای گوگل 1375 دقیقه و برای یاهو 1773 دقیقه طول می کشد. تقریبا، یک روز کامل برای خزیدن محتوا زمان لازم است. راه اندازی وب سایت جدید، یا افزودن صفحات جدید به دامین موجود، ارزش ارسال نقشه سایت به روز شده را دارد. تحقیقات نشان می دهد، پس از ارسال نقشه به روز شده، میانگین بازدید ربات گوگل از سایت 14 دقیقه و یاهو 245 دقیقه است.

ارسال وب سایت به گوگل

برای ارسال سایت به گوگل، باید نقشه سایت را بروز کنید، و به حساب Google خود اضافه نمایید. روش روم اینکه، یک درخواست نمایه سازی برای URL مورد نظر را به Fetch As Google ارسال نمایید. انجام هر دو روش، نیازمند ثبت نام مدیر وب سایت در Google Search Console است.

اگر وب سایت را به تازگی راه اندازی کردید، باید مالکیت خود را در سرچ کنسول ثابت کنید. پس از تایید مالکیت شما از طریق سرچ کنسول، نقشه سایت را به سرچ کنسول ارسال کنید. در صورتیکه، وب سایت شما فعال است، و در حال راه اندازی صفحات جدید هستید. یعنی، دامنه سایت راه اندازی شده است، و قابلیت راه اندازی صفحات جدید وجود دارد. صفحات جدید، براساس رتبه بندی در فهرست نتایج گوگل نمایش داده می شوند. در گذشته همه افراد قادر بودند، صفحات سایت را برای خزیدن به گوگل معرفی کنند. اگر می خواهید، صفحات وب شما مجدد توسط خزندگان گوگل خزیده شود. اقدامات متفاوتی، برای خزیدن مجدد قابل انجام است.

ارسال نقشه سایت به روز رسانی شده

نقشه سایت خود را به روز رسانی نمایید، بعد نسخه جدید نقشه سایت را به گوگل ارسال می کنیم. اینگونه، وب سایت در کوتاه ترین زمان ممکن در نتایج گوگل فهرست می شود. برای ارسال نقشه سایت به روز شده برای گوگل، وارد سرچ کنسول شوید. گزینه Add Property را انتخاب نمایید، و دامین سایت را اضافه کنید. سپس، در قسمت Sitemap نقشه سایت را وارد کنید. گوگل در سریعترن زمان، خزندگان خود را به وب سایت می فرستد.