معرفی بهترین جایگزین‌های الکسا موضوع محبوب این محتوا از مطالب سئو مسترز است. همانطور که می‌دانید الکسا در سال 2022 ابزار خود را از دسترس خارج خواهد کرد. در این میان افرادی که مشغول به فعالیت سئو هستند و یا وبسایت شخصی خود را دارند به دنبال بهترین جایگزین الکسا می‌گردند.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که از ابزار الکسا استفاده می‌کنید نگران متوقف شدن فعالیت این ابزار نباشید. ما در این محتوا از مطالب سئو مسترز بهترین سایت‌های جایگزین الکسا را معرفی خواهیم کرد.

چرا باید به دنبال بهترین جایگزین الکسا باشیم

الکسا ابزاری برای کمک به بهینه سازی وبسایت است که در سال 1996 افرادی به نام‌های بروس گلیت و بروستر کیل آن را تاسیس کردند. پس از 3 سال یعنی در سال 1999 این سایت توسط شرکت آمازون خریداری شد. آمازون توانست الکسا را توسعه دهد و رفته رفته به یک موتور جستجوی قوی و هوشمند تبدیل شد.

در سال 2008 این سایت به دلیل عدم توانایی با رقبای قدرتمندی همچون گوگل، موتور جستجوی خود را غیرفعال کرد. فعالیت آن به رتبه بندی سایت‌ها و آنالیز و بررسی تخصصی آن‌ها محدود شد.

و حالا این شرکت پس از سال‌ها فعالیت در این زمینه اعلام کرده است که در 1 ماه می سال 2022 به فعالیت خود خاتمه می‌دهد. حدودا از اوایل اردیبهشت کاربران دیگر نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

این سرویس امکانات زیادی برای کاربران خود فراهم می‌کند. از جمله کلمات کلیدی، میزان بانس ریت، بازدیدکنندگان سایت و… . به همین دلیل میان سئوکاران و صاحبان سایت محبوب شد و این دلیلی برای پیدا کردن بهترین جایگزین الکسا می‌باشد.

بهترین جایگزین‌های الکسا کدام سایت‌ها هستند

امکانات خوبی که الکسا در اختیار کاربران قرار می‌دهد دلیلی برای پیدا کردن جایگزینی مناسب برای آن می‌باشد. در ادامه بهترین ابزارها و وبسایت‌ها را معرفی خواهیم کرد.

SEMrush ابزاری قدرتمند

سمراش بیش از 4 میلیون کاربر از مناطق مختلف دنیا دارد که سایت‌های خود را با این ابزار آنالیز می‌کنند. سمراش با سرعت بالایی وبسایت‌ها را بررسی می‌کند. یکی از امکانات عالی الکسا معرفی کلمات کلیدی است که این ابزار در نبود الکسا می‌تواند این مورد را به خوبی پوشش دهد.

در خصوص هزینه نیز می‌توان گفت یکی از ابزارهای جایگزین الکسا با قیمت بالا است. البته یکی از امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده از سمراش به صورت رایگان و به مدت یک هفته می‌باشد. پس از آن با پرداخت هزینه می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید.

البته یکی از نکات منفی این ابزار برای ما ایرانی‌ها می‌باشد که امکان آنالیز سایت‌های ایرانی را به درستی نمی‌دهد.

بهترین جایگزین‌های الکسا

سایت Similar Web

Similar Web یکی دیگر از ابزارهای کاربردی و جایگزین مناسب الکسا می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید رقبا را آنالیز کنید، بک لینک‌ها را بررسی نمایید. ترافیک سایت و موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان وبسایت را مشاهده کنید.

سیمیلار وب اطلاعات بسیار خوبی در خصوص عملکرد رقبا به ما می‌دهد و این کار را با دقت بالایی انجام می‌دهد.

این ابزار فعالیت خود را از سال 2007 میلادی شروع کرد و با ارائه خدمات باکیفیت و کاربردی توانست میان کاربران خود محبوب گردد.

یکی دیگر از کاربردهای مهم این ابزار بررسی کمپین‌های تبلیغاتی می‌باشد که توسط شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌شوند.

در این وبسایت به صورت رایگان می‌توانید ثبت نام کنید و از اطلاعات موجود در آن استفاده نمایید. اما اگر به اطلاعات بیشتری و مهم‌تری نیاز دارید باید نسخه پرو آن را خریداری نمایید.

یکی دیگر از نکات مثبت سیمیلار وب این است که برای وبسایت‌‌های ایرانی محدودیتی ایجاد نمی‌کند و بدون مشکل می‌توانید از آن استفاده نمایید.

بهترین جایگزین‌های الکسا

Moz به عنوان یکی از بهترین جایگزین‌های الکسا

Moz یکی از محبوب‌ترین و همینطور قدیمی‌ترین سایت‌ها در زمینه سئو محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای یک ماه به صورت رایگان با ثبتنام در این سایت از مزایای آن استفاده نمایید. سپس برای بهره‌مندی از امکانات آن باید نسخه پرو را خریداری کنید.

فاکتورهایی مانند Domain Authority و Page Authority را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که احتمالا این معیارها را شنیدید. همچنین اطلاعاتی در زمینه هدفگیری کلمات کلیدی، پیج‌های برتر وبسایت، اسپم اسکور، لینک‌های وبسایت و… در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به صورت کلی این ابزار را یک جایگزین خوب برای الکسا می‌دانند.

بهترین جایگزین‌های الکسا

ابزار قدرتمند Ahrefs

یکی از بهترین جایگزین‌های الکسا ابزار Ahrefs است که برای بررسی وبسایت و بک لینک‌های آن می‌باشد. در کنار این مورد می‌توان به بررسی رقبا، ترافیک سایت، برخی صفحات وبسایت، وضعیت کلمات کلیدی و… پرداخت.

برای سئوکاران و کسانی که به بهینه سازی سایت خود مشغول هستند و قصد لینک سازی دارند Ahrefs گزینه مناسبی است. البته این سایت به ایران سرویس خود را ارائه نمی‌دهد و برای دسترسی به آن باید از راه‌های دیگر اقدام کرد.

این سرویس رایگان نیست و باید اکانت آن را برای مدت زمان مشخصی خریداری و از آن استفاده نمایید.

بهترین جایگزین‌های الکسا

GTmetrix

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سئو که شاید نام این سایت را شنیده باشید GTmetrix است. این ابزار سایت شما را به طور کامل بررسی و کلیه مواردی که باید اصلاح گردند را اعلام می‌کند. موارد ارائه شده توسط این برنامه مطابق با استانداردهای گوگل و یاهو می‌باشد.

با ثبتنام در این سایت می‌توانید به صورت رایگان از امکانات آن بهره‌مند شوید. یکی از موارد مهمی که به شما کمک می‌کند تا سایت بهتری داشته باشید سرعت لود آن است. این ابزار در این زمینه و بهبود سرعت بسیار کمک می‌کند.

بهترین جایگزین‌های الکسا